تبلیغات
فاتحان شایلان - مطالب شهریور 1394
 
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : مهندس نوری
موضوعات
نویسندگان
نظرسنجی
با سلام خدمت عزیزان از نظرات شما دوستان در ساختن وبلاگ مفید و کاربردی استفاده و استقبال خواهیم کرد . با تشکر





جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
کد آهنگابزار وب مستر autostart="true" hidden="false" loop="false" width="280" height="44">
فاتحان شایلان
با تو خواهم زیست فقط چرا که انان كه با افكاری پاك و فطرتی زیبا در قلب دیگران جای دارند را هرگز هراسی از فراموشی نیست




آموزش ساخت لینک برای گروه تلگرام Telegram

 

مسنجر تلگراماین قابلیت را دارد که برای گروه خود لینک بسازید و به اشتراک بگذارید تا گروه مورد نظر شما زودتر شلوغ شود توجه داشته باشید که داخل گروه شماره تلفن نمایش داده نمیشه پس نگران لو رفتن شماره خود نباشید برای ساخت لینک برای گروه در تلگرام با ما همراه باشید.

توجه داشته باشین که ساخت لینک فقط توسط مدیر گروه امکان پذیر هست و سایر اعضای گروه قادر به ساخت لینک برای گروه نیستند

ابتدا یک گروه ایجاد کنید عکس بالا صفحه که مربوط به گروه هست را لمس کنید

 

آموزش ساخت لینک برای گروه تلگرام Telegram

 

گزینه Add member را از پایین صفحه انتخاب کنید

 

آموزش ساخت لینک برای گروه تلگرام Telegram

 

در صفحه جدید باز شده گزینه Invite to Group via Link را انتخاب کنید

 

آموزش ساخت لینک برای گروه تلگرام Telegram

 

برای کپی کردن لینک گروه گزینه Copy Link را انتخاب کنید همچنین برای اشتراک گذاشتن لینک گروه گزینه Share Link را انتخاب کنید

 

آموزش ساخت لینک برای گروه تلگرام Telegram

 

تغییر دادن لینک گروه تلگرام:

برای تغییر دادن لینک گروه خود باید مسیل بالا را مجدد دنبال کنید و گزینه Revoke Link ا انتخاب کنید





نوع مطلب :
برچسب ها : ساخت لینک تلگرام،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 15 شهریور 1394 :: نویسنده : مهندس نوری
نظرات ()

ایل کَلهُر یکی از شعب اصلی ایل‌های کرد ایران و از کهن‌ترین طوایف غرب ایران است. ایل کَلهُر بزرگترین ایل کرمانشاه و دومین ایل بزرگ ایران می‌باشد. مردمان آن کردتبار هستند و به گویش کردی کلهری تکلم می‌کنند. گیلانغرب بعنوان پایتخت کلهر معروف است.

مسکن آنان در غرب ایران در شهرستان ایوان غرب در استان ایلام و در استان کرمانشاه در شهرستان‌های گیلان غرب، اسلام‌آباد غرب، بخشی از کرمانشاه، سرپل ذهاب، قصر شیرین و بخشی از شهرستان‌های چرداول، دره شهر و سیروان در استان ایلام می‌باشدو بیجار و قروه در کردستان و جغاتو شاهین دژ (چهاردولی‌ها)، و از طرف مغرب به خاک کردستان عراق (مندلی و خانقین)، محدود می‌شود.

مسکن اولیهٔ ایل کلهر همراه با گوران بزرگ در نواحی دامنه‌های شاهو قلعهٔ پلنگان و دیگر نواحی این منطقه حضور داشته‌اند و در کردستان عراق نیز به طور سنتی در اطراف شهر زور خانقین کلار و دیگر نواحی گرمسیری جنوب کردستان عراق حضور داشته‌اند سپس طی یک سری حوادث و اتفاقات به جنوب شاهراه کرماشان ـ خانقین نقل مکان کرده و ساکن شده‌اند و مرکز اصلی ایل امروز در این جا می‌باشد ولی طوایف کلهر امروزه در تمام کردستان ایران و عراق به طور پراکنده و گاه متمرکز در تمام شهرهای کُردنشین ایران و عراق از جمله سقز، بوکان، شاهین دژ (چهاردولی)، مهاباد، ارومیه، ماکو، سنندج، ایلام، دره شهر، مهران و در عراق در سلیمانیه، کرکوک، کلار، حلبچه، نواحی گرمیان زندگی می‌کنند. اکنون قسمت اعظم ایل در استان کرماشان ساکن است.

حال با ذکر این نکته که مناطق کلهر نشین» گیلانغرب غرب، اسلام‌آباد، ایوانغرب، بخش‌هایی از سرپل ذهاب، سومار، نفت شهر، مایدشت، برخی نواحی کرماشان، قصرشیرین «بخشی از مناطق کلهر زبان است که از شاهین دژ (چهاردولی‌ها) و بیجار در شمال تا مهران و چرداول در جنوب و در شرق از کرماشان ماهیدشت تا خانقین در غرب را شامل می‌شود. زبان ایل کلهر کُردی با گویش کلهری است که خود به لهجه‌هایی تقسیم می‌شود. ایل کلهر در طول تاریخ خود مورد اقدامات سیاسی ـ نظامی قرار گرفته:

۱- تجزیه ایل کلهر و تبعید طوایف مختلف آن که از زمان ترکمنان و صفویه شروع شده و تا زمان قاجار ادامه داشته و طوایف زیادی از این ایل به نواحی خارج از کردستان از جمله، همدان، قزوین، قم، سیستان، کرمان، شمال خراسان تایباد نواحی شمالی افغانستان، خوزستان، فارس، لرستان، گیلان، مازندران، گرگان و... تبعید شده‌اند.

۲- اقدامات نظامی: که بارها و بارها توسط ارتش صفویه و عثمانی مورد هجوم قرار گرفته و حکومت‌های خودمختار و مستقل مانند (حکومت ذوالفقارخان کلهر در بغداد در زمان صفویه) سرنگون شده و از بین رفته‌است.

۳- تبعید و کشتن بزرگان ایل مانند کشته شدن ذوالفقار خان... یا تبعید چندساله و زندانی شدن بزرگان مانند زندانی شدن خان منصور ایوانی یا عباس خان که باعث فروپاشی قدرت ایل در زمان‌های خاصی شده‌است.

پیشینه

راولینسون دربارهٔ قدمت و موقعیت ایل کلهر می‌دارد: (کلهرها اگر قدیمی‌ترین ایل کردستان نباشند، به عنوان یکی از طوایف قدیمی منطقه شناخته شده‌اند) و همچنین با توجه به قبور حکاکی شده که اسم گیلانی کلهر 1200 سال قبل بر روی قبور اجداد کلهر کشف شده است قدمت ایل بزرگ کلهر را به دوران ساسانی و قبل اسلام بر می گرداند. 

کتب قدیمی و سفرنامه‌های جهانگردان و روایتهای سنتی رایج در میان ایل کلهر این مدعا را به اثبات می‌رساند که، ایل کلهر در غرب ایران از جایگاه کهن و اصیلی برخوردار بوده‌است این قوم زمانی بر سرزمین بابل و روزگاری نیز بر بغداد مقر خلافت عباسیان و با نام سرزمین کلهرستان حاکمیت داشته‌اند.

بر خی مردمان کلهرها می‌گویند که از شیراز آمده‌اند و این امر ناشی از حضور چندین ساله آنان در آن سرزمین می‌باشد که در زمان زندیه همزمان با حکومت علی‌خان کاظمخانی بر ایل کلهر برای تصرف شیراز همراه کریم خان زند (وکیل الرعایا) به شیراز رفته و تا انقراض زندیه همراه آنان بوده و در جنگ‌ها حضوری پر رنگ داشته‌اند؛ پس از شکست زندیه توسط آقامحمدخان قاجار برای جلوگیری از شورش دوباره و تضعیف سازمان ایلی در دسته‌های کوچک و جداجدا به نقاط مختلف کشور ایران از جمله، قم، قزوین، کرمان، گیلان، ری، شمیرانات و شهریار و... کوچانده می‌شوند اما عده‌ای از آنان دستور حاکم قاجار را بر نتافته و به سرزمین اصلی خود باز می‌گردند و از همین روست که آنها اظهار می‌دارند که از شیراز آمده‌اند. ایل کلهر در طول تاریخ نقش مهمی در تحولات کردستان، ایران و عثمانی داشته‌است.

ریشه نام

گودرزی در کتاب ایل کلهر در دوره مشروطیت چنین آورده‌است:در علت نامگذاری این ایل اصیل با نام کلهر، باید در ساخت، ریشه و معنی آن دقیق شد لفظ کلهر با فتح کاف و ضم هاء از دو بخش «کل» و «هور» یا «هُر» تشکیل شده‌است. این کلمه که با تلفظ‌های متعدد در منابع آمده‌است از قبیل کلهور، کلهر و کلِر. در زبان محلی تلفظ سوم بیشتر رایج است. از همه آنها یک معنی به ذهن متبادر می‌شود. کَل به معنای آهوی کوهی نر می‌باشد واز خصوصیات آهوی کوهستان، همانا شجاعت و جنگندگی و جست وخیز فراوان آن است. قسمت دوم کلمه، هور یا هُر می‌باشد که در واژه نامه‌ها به معنای خورشید وآفتاب آمده‌است. از ویژگی‌های خورشید درخشندگی و سرعت و جذابیت می‌باشد. حال اگر به دنبال وجه شبه این دو کلمه کل و هور با مردمان ایل کلهر بگردیم باید نظری داشته باشیم به زیستگاه وقلمرو آنها یعنی دامنه‌ها و ارتفاعات پر فراز و نشیب زاگرس. مردمان این ایل در طول تاریخ با ناملایمات طبیعی دست و پنجه نرم کرده با شجاعت و جنگندگی همانند آهو و کل، کوه‌ها و صخره‌ها را در نوردیده ورام خواسته‌های خویش کرده‌اند ومهاجمانی که از صفحات غربی ایران قصد سوئی نسبت به کشورمان را داشته‌اند عقب رانده و آنها را به خاک مذلت نشانده‌اند. از طرفی اینها را به خاطرچهره‌های بشاش و جذاب و همچنین سرعت برق آسایی که درپیمودن کوه‌ها و گردنه‌های سخت‌گذر داشته‌اند، به خورشید که مظهر جذابیت است تشبیه کرده‌اند. قسمت دوم نام کلهر یعنی هر (هور) نیز احتمالاً از نام قوم هوری‌ها گرفته شده‌است.

برخی از منابع قوم کلهر را یهودی معرفی می‌نمایند. با توجه به اینکه کتاب‌های قدیمی و سفرنامه‌های جهانگردان و روایتهای سنتی رایج در میان ایل کلهر این ادعا را به اثبات می‌رساند که، ایل کلهر در غرب ایران از جایگاه کهن و اصیلی برخوردار بوده‌است این قوم زمانی بر بابل و روزگاری نیز بر بغداد مقر خلافت عباسیان و با نام سرزمین کلهرستان حاکمیت داشته‌اند.

کلهرها از زمان باستان تا کنون نامشان موجود بوده‌است ولی تا به حال کسی تاریخی جامع و منسجم و علمی دربارهٔ این قوم ننگاشته‌است. این قوم از روزگار شاه اسماعیل اول بنیان‌گذار دولت صفوی تاکنون با حکومتهای مرکزی ایران و برخی از دولت‌های دیگر ارتباط داشته‌است و همواره سخت‌ترین حوادث را تجربه نموده‌اند.

ایل کلهر در فتح مصر، شام، فلسطین و دفع تجاوز افغانهای هراتی و جلوگیری از تجاوزات پی در پی دولت عثمانی و اعراب به مرزهای غربی ایران و تأمین نیروهای مسلح نقش بسزایی داشته‌است. با شروع جنگهای ایران و عثمانی از زمان صفویان تا روزگار قاجاری عملکرد این ایل با سران آن در تاریخ جنگها و فتوحات ثبت و ضبط گردیده‌است.

عمادالدین دولتشاهی با آموختن الفبای اوستایی و ترجمه تازه‌ای از یشتها نکات جالبی از زوایای تاریک منطقه غریب ایران را روشن می‌کند. وی با ترجمه متن‌هایی از اوستا منطقه کردنشین غرب ایران از قصر شیرین تا ایلام بویژه «ایوان غرب» و «اسلام‌آباد» که مرکز ایل کلهر هستند محل زنگی اقوام اسطوره‌ای ایران معرفی می‌کند. او با ریشه‌یابی واژه‌های اوستایی و تطبیق آنها با نام جای‌ها در این منطقه به این نتیجه می‌رسد که جای ایران اسطوره‌ای که در شاهنامه مطرح است غرب ایران امروزی است. دولتشاهی در کتاب جغرافیای غرب ایران یا کوههای ناشناخته اوستا، نام جای‌هایی مانند زواره‌کوه، هفت آشیان، زویری، مرِگ (Merg)، مانِشت، گواور، تجر، سروناو و غیره را که هم اکنون نیز به همان نام‌ها نامیده می‌شوند به اقوام اسطوره‌ای ایران (پیشدادیان و کیانیان) منتسب می‌کند. چون تمامی این جای‌ها در حوزه حضور گویش کلهری قرار دارند، بی ربط نیست اگر بگوییم ایل کلهر که از زمانهای دور در همین منطقه می‌زیسته‌است.[ ایل کلهر به زیرمجموعه‌هایی تقسیم می‌شود.

کلهرها از کهن‌ترین طوایف ایرانی هستند که در غرب ایران سکونت داشته‌اند که با انتساب نژاد خود به پهلوانان شاهنامه این پیوند را پاسدار بوده و اصولاً ادامه این نسبت تداوم می‌یابد.

ایل کلهر همانطوری که امروزه هست، در گذشته نیز زادگاه بسیاری از دانشمندان و هنرمندان غرب ایران بوده‌است. در گذشته‌های دور فرهاد کوهکن مشهور به «فرای» را از خود دانسته‌اند. چنان‌که صاحب شرفنامه می‌نویسد: نهنگ دریای محنت و پلنگ کوهسار مشقت، فرهاد که در زمان خسرو پرویز ظهور کرده از طایفه کلهر است این سخن روایت سینه به سینه آگاهان ایل را که جوانان کلهر بر قله‌های زاگرس آتش‌افروز جشنهای باستانی و حامل تندیس‌های هنری و مذهبی بر صخره‌های سخت‌گذر بوده‌اند را قوت می‌بخشد.

مسکن و وضعیت اجتماعی ایل کلهر

ایل کلهر از شمال به محدوده ایلهای کرند، گوران و گوران بان زرده، از ناحیه جنوب به حوزه حکومتی والی پشتکوه (استان ایلام کنونی)، از طرف مغرب به خاک کردستان عراق (مندلی و خانقین)، همچنین به قشلاق ایل سنجابی و قشلاق ایل کرند، از جانب مشرق به ییلاق ایل زنگنه و قسمتی از ییلاق ایل سنجابی (مایدشت) و در واقع جنوب شهر کرمانشاه، محدود می‌شود.بزرگان این ایل که در واقع بزرگ‌ترین ایل در غرب کشور محسوب می‌گردد در شهرستان‌های ایوان‌غرب، اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب و بخش‌هایی دیگر مانند: کرند، نفت شهر (نفت شاه سابق)، سومار، گهواره، ماهیدشت، چرداول، سیروان و در دهستان قلعه شاهین سرپل ذهاب و نصرآباد قصرشیرین و سایر مناطق استان‌های کرمانشاه و ایلام و استان آذربایجان غربی (چهاردولی‌های شاهین دژ) ساکن هستند.البته پراکندگی مردمان ایل کلهر از مکانهای نامبرده فراتر است به طوری که تعداد زیادی از مردم شهر کرمانشاه از کلهرها هستند. مردمان این ایل در محدوده‌های نامبرده با توجه به این که اکثریت از طریق دامپروری امرار معاش می‌کرده‌اند جهت به دست آوردن علف چرا برای احشام و گوسفندان خود در فصول مختلف سال دست به کوچ وتغییر مکان می‌زده‌اند که این امر در بروز اختلاف بین آنها وسایر ایلات تأثیر مهمی داشته‌است. در تعیین حدود گرمسیر وسردسیر ایل کوه‌های قلاجه در شرق گیلانغرب و سرکش در شمال این شهر و حومه آن را می‌توان مرز به حساب آورد. یعنی جنوب این کوه‌ها گرمسیر وشمال آنها سردسیر کلهرها بوده‌است. در این مناطق (سردسیر و گرمسیر) گروهی از افراد ایل به صورت یکجانشین که معیشت آنها به طریق اقتصاد کشاورزی و دامپروری (به صورت محدود) تأمین می‌گردد.

با توجه به درگیری‌های منطقه‌ای، نا امنی راه‌ها و دخالتهای گاه‌وبیگاه حکمرانان کرمانشاه، و مشکلات طبعی این مردمان، کوچ به صورت دسته جمعی وگروهی صورت گرفته و در مکانهای سردسیر و گرمسیر در یک محل نزدیک به هم سکونت اختیار می‌کرده‌اند. البته طوایف تابعه ایل هر کدام دارای محدوده‌ای مشخص بوده‌اند که به همان نام طوایف نامگذاری شده‌اند. به گفته معمرین جایگاه هر ایل بیشتر با توافق ایلخان و کلانتر طایفه تعیین می‌شده‌است.





نوع مطلب : ورزش، 
برچسب ها : ایل کلهر،
لینک های مرتبط : ایل کلهر،


شنبه 7 شهریور 1394 :: نویسنده : مهندس نوری
نظرات ()
فلسفه رقص كردی,انواع آن و معانی حركات
تاریخچه هه لپرکی یا همان رقص کردی در این مقاله منظور از كردستان تمام مناطق كردنشین ایران عراق سوریه و تركیه و شمال خراسان میباشد
  واژه ؛هه لپه رکی ؛از کلمه هه لپر به معنی جنبش و تکان و در اصل به معنی حمله کردن است که نمادی ازحرکات جنگی است ...قبل بیان مطالب باید به این نكته توجه داشت كه حركات موزون كردی كاملا حركاتی آیینی و ریشه در مسایل دینی و اجتماعی آریایی ها و سنت های زرتشی داردو  با دیگر حركات موزون سایر اقوام كه برای تفریح و سرگرمی و جنبه های جنسی بوده است كاملا تفاوت داردبطور خلاصه و مختصر نكات زیر در تمام حركات هه لپركه كردی یكسان میباشد كه مفهموم آن بیان شده است
_دستمال داشتن نفر اول و آخر نشانه برابری همه اعضای گروه میباشد_گرفتن دست نشانه اتحاد گروه_وجود زنان در رقص نشانه اتحاد خواهر و برادری میان همه ی زنان و مردان و نقش اجتماعی زنان در گروه_كوبیدن پا بر زمین تهدید مهاجم و اشاره به زمینی است كه وطن گروه محسوب میشود
_هورا و صدای جمعی برای ترساندن دشمن میباشد_نشستن در هنگام مراسم به معنی ترغیب دشمن و گروه منفور به تسلیم شدن_بلند كردن سر به معنی استمداد گرفتن از یزدان پاك_اگر از دور به حلقه نگاه كنید و دستهای به هم گره كرده را ببینید همانند حلقه هی زنجیر میباشند_و بسیاری نكات ریز دیگر

هه لپركه ی كوردی که از گذشته های دور به یادگار مانده است و چیزی فراتر از رقص عادی می باشد.كردها در هر عرصه ای نشان داده اند که پاسدار شایسته سنت های اصیل و دوستدار ایران و فرهنگ ایرانی اند.رقص های کردی یکی از سنتهای دیرینه و یادگا رهای ارزشمند آریا یی ها ست.که در میان اکراد همچنان محفوظ مانده وحتی دررقص های سنتی بعضی از اقوام همجوار همچون آشوری ها تاثیر کرده است . بی گمان تا ریخچه این حرکات مربوط به هزاره های دوم و سوم قبل از میلاد مسیح است اما تاریخ مشخص و چگونگی ایجاد آ ن در این باره وجود نداردیک کتیبه سنگی در قلعه ((هه پیر))وجود دارد که متعلق به هزاره اول قبل از میلاد است . روی این کتیبه تصویریک سرنا و دهل و افرادی که به نظر می رسد در حا ل اجرای حرکات موزون هستند روی سنگ حک شده است این کتیبه کهن سند مهمی در تاریخی بودن این حرکات موزون در کردستان است . حکیم عمر خیام در نوروز نامه خود مینویسد" فریدون کرد "روزی که ضحاک را اسیر کرد وایران را از شر او نجا ت داد مردم آن را جشن گرفتند . واین مهم دلیل دیگری بر یکپارچگی آن مردم و جشن دسته جمعی در میان آنان می باشد .حرکا ت "هه لپه رکی" در چها ر نوع مراسم عرفا نی مذهبی شا دی و عروسی عزا و غم اجرا می شود .اما رقص های فولکلور کردی دارای انواع دیگری هستند كه در ادامه خواهید دید
انواع رقصهای محلی کردی (هه لپه رکی) ( کلاً رقصهای کردی را به سه دسته تقسیم می کنیم که شامل)
1. شادی و ستایش
2. سوگواری و ماتم
3. جنگ و ستیز و شکار

الف :رقصهایی که در مراسمات شادی آن را اجرا می کنند ؛

1.گه ریان 11.سه پایی 21.شی خانه
2.پشت پا 12.قه لا 22.خانانه
3.هه لگرتن 13.گه ران 23.روینه
4 .راستا 14.دو دستماله 24.سه پای روینه
5.فه تاح پاشایی 15.کرمانشانی 25.شلیره
6.خان و میری 16.سه پلی 26. مریوانی
7. داغه ی خان و میری 17.مکر بگی 27. مهابادی
8 . سقزی 18.حریره
9. سه پای سقزی 19. سه پای حریره
10.چه پی 20.له بلان

ب: رقصهایی که در جنگها و شکاراستفاده و اجرا می شدند شامل ؛

1.سه جار 2. دو جار
3. شلایی «شلان» 4.زه نگی
5.مقاومت 6.یاران یاران
7. خه رمان 8.قره پی ره ژن
9. سموری 10. هوشار
11.برزی برزی

پ:رقصهایی که در مراسمات عزا و خاکسپاری اجرا می کردند ؛

1.چمری 2. کلاء   Folkloric dances- رقصهای‌ فولکلوریک‌    ملودیهای‌ ترانه‌های‌ عامیانه‌ روستایی‌ دارای‌ ریتمهای‌ منظم‌ و مشخصی‌ بوده‌ و در اوج‌ این‌ موسیقی‌های‌ بی‌آلایش‌ مردم‌ ساده‌ این‌ مناطق‌ به‌ رقص‌ و پایکوبی‌ می‌پردازند، این‌ گونه‌ رقصها در هر منطقه‌ ریشه‌ای‌ کهن‌ داشته‌ و می‌توان‌ آنها را در مناطق‌ مختلف‌ عشیره‌ای‌ ایران‌ مشاهده‌ کرد. رقصهای‌ محلی‌ در واقع‌ گویای‌ نوع‌ نگرش‌، فرهنگ‌ ،روحیات‌ و چگونگی‌ زیست‌ مردم‌ هر منطقه‌ بوده‌ و با تعمق‌ در این‌ حرکات‌ پر شور می‌توان‌ به‌ ارزشهای‌ هر قوم‌ پی‌ برد باید اذعان‌ داشت‌ که‌ در کشور ما تاکنون‌ این‌ مقوله‌ بکرودست‌ نخورده‌ باقی‌ مانده‌ و می‌تواند مورد توجه‌ پژوهشگران‌ و اهل‌ فن‌ قرار گیرد.از انواع‌ رقصهای‌ محلی‌ می‌توان‌ به‌ رقصهای‌ کردی‌، بختیاری‌، بویر احمدی‌، آذری‌، لری‌، بلوچی‌، جنوب‌ خراسان‌، شمال‌ خراسان‌ یا بجنوردی‌ و قشقایی‌ اشاره‌ کرد.  هوربورگ‌ رقصهای‌ فولکلوریک‌ را به‌ چهار دسته‌ تقسیم‌ می‌کند: ۱- رقصهای‌ اصیل‌ که‌ از گذشته‌های‌ دور بدون‌ هیچگونه‌ تغییری‌ باقی‌ مانده‌اند. ۲- رقصهای‌ محلی‌ که‌ با تغییراتی‌ اندک‌ جنبه‌ صحنه‌ای‌ یافته‌ و به‌ وسیله‌ گروه‌های‌ رقصندة‌ تعلیم‌ یافته‌ روی‌ صحنه‌ به‌ نمایش‌ گذارده‌ می‌شوند. ۳- رقصهایی‌ که‌ آرانژمان‌ هنری‌ رقصهای‌ محلی‌ بوده‌ و بطور سیستماتیک‌ بوسیله‌ استادان‌ رقص‌ اجرا شده‌ وبه‌ رقصهادی‌ فولکلوریک‌ جنبة‌ هنری‌ می‌بخشد. ۴- رقصهایی‌ که‌ بر اساس‌ کمپوزیسیون‌ و ساخت‌ رقص‌های‌ محلی‌ با تکنیک‌ جدید اجرا می‌شوند.  تقسیم‌بندی‌ رقصهای‌ کردی‌ رقصهای‌ محلی‌ کردی‌ را به‌ دو دسته‌ می‌توان‌ تقسیم‌ نمود: ۱- رقصهای‌ مذهبی‌ ۲- رقصهادی‌ محلی‌ کردی‌ (عشیره‌ای‌)  الف‌ - رقصهای‌ مذهبی‌: منظور از این‌ رقصها، حرکات‌ پر شور در اوایش‌ می‌باشد که‌ به‌ سماع‌ معروف‌ بوده‌ و در تکایا اجرا می‌شود در این‌ نوع‌ رقص‌ دراویش‌ در عالم‌ بیخودی‌ حرکات‌ سر و گردن‌ خود را موسیقی‌ ریتمیک‌ هماهنگ‌ کرده‌ اصطلاحاً در وجد به‌ سماع‌ می‌پردازند. ب‌ - رقصهای‌ محلی‌ کردی‌ عشیره‌ای‌: رقصهای‌ محلی‌ کردی‌ را می‌توان‌ از ریشه‌ دارترین‌ و کهن‌ترین‌ رقصها دانست‌. هل‌ پرین‌ (حمله‌ کردن‌) یا رقص‌ کردی‌ در گذشته‌ صرفاً با هدف‌ آماده‌ سازی‌ و تقویت‌ نیروی‌ جسمانی‌ و روحی‌ مردم‌ مناطق‌ کردنشین‌ انجام‌ می‌شد چرا که‌ مردمان‌ این‌ مناطق‌ در گذشته‌های‌ نه‌ چندان‌ دور همواره‌ شاهد جنگهای‌ قبیله‌ای‌ بودند و همین‌ امر حفظ‌ و آمادگی‌ همیشگی‌ را طلب‌ می‌کرد لذا مردمان‌ این‌ مناطق‌ در وقفه‌های‌ بین‌ جنگها و به‌ مناسبتهای‌ مختلف‌ دست‌ در دست‌ یکدیگر آمادگی‌ رزمی‌و شور و همبستگی‌ پولادین‌ خویش‌ را به‌ رخ‌ دشمنان‌ می‌کشیدند. رقص‌ کردی‌ را یک‌ رقص‌ رزمی‌می‌دانند که‌ دارای‌ صلابت‌ و متانتی‌ خاص‌ بوده‌ و یاد آور یکپارچگی‌ این‌ مردمان‌ غیور در تمامی‌ ادوار می‌باشد. امروزه‌ مجموع‌ این‌ رقصها را چوبی‌ می‌گویند که‌ معمولاً به‌ صورت‌ دسته‌ جمعی‌ اجرا می‌شوند. رقصهای‌ محلی‌ با موسیقی‌ کردی‌ پیوندی‌ ابدی‌ داشته‌ و معمولاً زنان‌ و مردان‌ عشایر در مراسم‌ شادی‌ به‌ دور از ابتذال‌ دایره‌ وار دست‌ یکدیگر را گرفته‌ به‌ پایکوبی‌ می‌پردازند، در اصطلاح‌ محلی‌ این‌ حالت‌ را گنم‌ و جو(یعنی‌ گندم‌ و جو) می‌نامند( در منطقه‌ مهاباد به‌ آن‌ رَشبَلک‌ می‌گویند.) در این‌ رقصها معمولاً یک‌ نفر که‌ حرکات‌ رقص‌ را بهتر از دیگران‌ می‌شناسد نقش‌ رهبری‌ گروه‌ رقصندگان‌ را به‌ عهده‌ گرفته‌ و در ابتدای‌ صف‌ رقصندگان‌ می‌ایستد و با تکان‌ دادن‌ دستمالی‌ که‌ در دست‌ راست‌ دارد ریتمها را به‌ گروه‌ منتقل‌ کرده‌ و در ایجاد ایجاد هماهنگی‌ لازم‌ آنان‌ را یاری‌ می‌دهد. این‌ فرد که‌ سر چوپی‌ کش‌ نامیده‌ می‌شود با تکان‌ دادن‌ ماهرانه‌ دستمال‌ و ایجاد صدا بر هیجان‌ رقصندگان‌ می‌افزاید. در این‌ هنگام‌ دیگر افراد بدون‌ دستمال‌ به‌ ردیف‌ در کنار سر چوپی‌ کش‌ به‌ گونه‌ای‌ قرار می‌گیرند که‌ هر یکی‌ با دست‌ چپ‌ دست‌ راست‌ نفر بعد را می‌گیرد اصطلاحاً این‌ حالت‌ را گاوانی‌ نامیده‌ می‌شود. در رقصهای‌ کردی‌ تمامی‌ رقصندگان‌ به‌ سر گروه‌ چشم‌ دوخته‌ و با ایجاد هماهنگی‌ خاصی‌ وحدت‌ و یکپارچگی‌ یک‌ قوم‌ ریشه‌ دار را به‌ تصویر می‌کشند برخی‌ رقصهای‌ کردی‌ دارای‌ ملودیهای‌ خاصی‌ بوده‌ و توسط‌ گروهی‌ از زنان‌ ومردان‌ اجرا می‌شوند و در برخی‌ از رقصها یکی‌ از رقصندگان‌ از دیگران‌ اجرا شده‌ و در وسط‌ جمع‌ به‌ تنهایی‌ به‌ هنرنمایی‌ می‌پردازند و در این‌ حالت‌ معمولاً رقصنده‌ دو دستمال‌ رنگی‌ در دستها نگه‌ داشته‌ و با آنها بازی‌ می‌کند که‌ اصطلاحاً به‌ این‌ نوع‌ رقص‌ دو دستماله‌ می‌گویند و بیشتر در کرمانشاه‌ مرسوم‌ است‌. نمایشها و رقصهای‌ کردی‌ را می‌توان‌ به‌ چند قسمت‌ اصلی‌ ذیل‌ تقسیم‌ کرد: ۱- گه‌ ریان‌ ۲- پشت‌ پا ۳- هه‌ لگرتن‌ ۴- فه‌ تاح‌ پاشا۵- لب‌ لان‌۶- چه‌ پی‌ ۷- زه‌ زنگی‌ ۸- شه‌ لایی‌ ۹- سی‌ جار ۱۰- خان‌ امیری‌  گه‌ریان‌ گه‌ریان‌ در زبان‌ کردی‌ به‌ معنی‌ گشت‌ و گذار و راه‌ رفتن‌ بوده‌ و حرکات‌ مختص‌ این‌ رقص‌ نیز معنای‌ گشت‌ و گذار در ذهن‌ تداعی‌ می‌کنند. گه‌ ریان‌ دارای‌ دو مقام‌ بوده‌ که‌ یکی‌ متعلق‌ به‌ مناطق‌ روستایی‌ و دیگری‌ مناطق‌ شهری‌ می‌باشد این‌ رقص‌ نرم‌ و آهسته‌ و با لطافتی‌ خاص‌ شروع‌ شده‌ و به‌ تدریج‌ تندتر می‌شود. ملودی‌ مربوط‌ به‌ این‌ رقص‌ با تنوع‌ در ریتم‌ و نوساناتی‌ در اجرا تا پایان‌ ادامه‌ می‌یابد. در این‌ رقص‌ در واقع‌ تاثیر گشت‌ و گذار در زندگی‌ کردها به‌ نمایش‌ گذاشته‌ می‌شود و تنوع‌ ریتم‌ در این‌ رقص‌ گویای‌ تجربیاتی‌ است‌ که‌ در گشت‌ و گذار به‌ دست‌ می‌آیند و می‌توان‌ گفت‌ این‌ رقص‌ زیبا تبلیغی‌ است‌ برای‌ خوب‌ نگریستن‌ در اشیاء و طبیعت‌ این‌ رقص‌ زندگی‌ با فراز و نشیب‌ و زیر و بم‌ هایش‌ به‌ تصویر کشده‌ شده‌ و بر ضرورت‌ بینایی‌ و کسب‌ تجربه‌ برای‌ رویارویی‌ با رودخانه‌ پر تلاطم‌ زندگی‌ تاکید می‌شود. این‌ رقص‌، رقصندگان‌ را برای‌ رقصهای‌ پر تحرک‌ تر بعدی‌ آماده‌ می‌کند. تقریباً در کل‌ مناطق‌ کردنشین‌ ملودی‌ این‌ رقص‌ به‌ شکلی‌ یکسان‌ نواخته‌ می‌شود و در این‌ رقص‌ نخستین‌ حرکت‌ با پای‌ چپ‌ آغاز شد و حرکت‌ پای‌ دیگر همواره‌ با سر ضربهای‌ دهل‌ که‌ معمولاً باریتم‌ دو تایی‌ اجرا می‌شوند عوض‌ می‌شود. پشت‌ پا: پشت‌ پا رقصی‌ است‌ که‌ کمی‌ تندتر از گه‌ ریان‌ اجرا شده‌ و در بیشتر مناطق‌ کردنشین‌ مخصوص‌ مردها می‌باشد رقص‌ پشت‌ پا همانطور که‌ از نامش‌ پیداست‌ انسان‌ را به‌ هوشیاری‌ و به‌ کارگیری‌ تجارب‌ می‌خواند تا مبادا شخص‌ در زندگی‌ از کسی‌ پشت‌ پا بخورد.  هه‌لگرتن‌ هه‌ لگرتن‌ در لغت‌ به‌ معنای‌ بلند کردن‌ چیزی‌ می‌باشد. این‌ رقص‌ بسیار پر جنب‌ و جوش‌ و شاد اجرا می‌شود که‌ با شور و جنب‌ و جوش‌ بسیار به‌ سوی‌ هدف‌ روانه‌ است‌. ریتم‌ تند ملودی‌ مخصوص‌ این‌ رقص‌ هر گونه‌ کسالت‌ و خمودی‌ را نفی‌ کرده‌ و بر اهمیت‌ نشاط‌ و هدفمندی‌ در زندگی‌ تاکید دارد.  فتاح‌ پاشایی‌ فتاح‌ از نظر لغوی‌ به‌ معنی‌ جنبش‌ و پایکوبی‌ است‌. ملودی‌ این‌ رقص‌ در سر تاسر کردستان‌ به‌ شکلی‌ یکنواخت‌ و با ریتمی‌ تند اجرا می‌شود و لذا این‌ رقص‌ بسیار پر جنب‌ و جوش‌ می‌باشد بیشتر مردم‌ کردستان‌ از این‌ رقص‌ استقبال‌ می‌کنند. این‌ رقص‌ نشانگر انسانی‌ است‌ که‌ به‌ شکرانه‌ کسب‌ موفقیت‌ها و استفاده‌ از نعمتهای‌ خداوندی‌ خوشحالی‌ خود را به‌ نمایش‌ گذاشته‌ است‌.  لب‌ لان‌ این‌ رقص‌ با ریتمی‌ نرم‌ و آهسته‌ پس‌ از فتاح‌ پاشا اجرا می‌شود و می‌توان‌ در آن‌ لزوم‌ تنوع‌ در زندگی‌ را مشاهده‌ کرد. پس‌ از اجرای‌ پر جنب‌ و جوش‌ رقصها گه‌ ریان‌، پشت‌ پا، هه‌ لگرتن‌ و فتاح‌ پاشا به‌ ضرورت‌، رقصندگان‌ لب‌ لان‌ می‌رقصند تا کمی‌ استراحت‌ کرده‌ و تجدید قوا کنند رقص‌ لب‌ لان‌ در واقع‌ انسان‌ را از غلبه‌ احساسات‌ زودگذر نهی‌ کرده‌، وی‌ را پس‌ از طی‌ مرحله‌ ضروری‌ شور و مستی‌ به‌ قلمرو تفکر دور اندیشی‌ و باز نگری‌ رهنمون‌ می‌سازد در این‌ رقص‌، شرکت‌ کنندگان‌ آرامش‌ خاصی‌ را احساس‌ می‌کنند. چه‌پی‌ چه‌پی‌ همانطور که‌ اسمش‌ پیداست‌ به‌ معنای‌ چپ‌ می‌باشد ملودی‌ این‌ آهنگ‌ با وزن‌ دو تایی‌ اجرا شده‌ و در بیشتر مناطق‌ کردنشین‌ از جمله‌ کرمانشاه‌، کردستان‌، سنجابی‌، بسیار از آن‌ استقبال‌ می‌شود. فلسفه‌ این‌ رقص‌ قوت‌ بخشیدن‌ به‌ قسمت‌ چپ‌ بدن‌ می‌باشد چرا که‌ معمولاً قسمت‌ چپ‌ بدن‌ در انجام‌ امور روزمره‌ نقش‌ کمتری‌ داشته‌ و به‌ مرور زمان‌ تنبل‌ می‌شود و برای‌ استفاده‌ متعادل‌ از تمامیت‌ جسمانی‌ همواره‌ باید بکارگیری‌ اعضاء سمت‌ چپ‌ بدن‌ آنها را تقویت‌ کرد. به‌ همین‌ منظور در رقص‌ چه‌ پی‌ قسمت‌ چپ‌ بدن‌ تحرک‌ بیشتری‌ یافته‌ و از خمودگی‌ خارج‌ میگردد. در منطقه‌ کرمانشاه‌ بیشتر زنها از این‌ رقص‌ استقبال‌ می‌کنند.  زه‌‌نگی‌ یا زندی‌ در این‌ رقص‌ رقصندگان‌ یک‌ قدم‌ به‌ جلو گذاشته‌ و سپس‌ یک‌ قدم‌ به‌ عقب‌ می‌روند و این‌ حالت‌ تا پایان‌ ادامه‌ می‌یابد در این‌ رقص‌ ضرورت‌ احتیاط‌، دور اندیشی‌ و تجزیه‌ و تحلیل‌ عملکرد از جانب‌ انسان‌ به‌ تصویر کشیده‌ می‌شود. در واقع‌ در این‌ رقص‌ سنجیده‌ گام‌ برداشتن‌ تبلیغ‌ می‌گردد.  شه‌ لایی‌ این‌ رقص‌ را که‌ با ریتم‌ لنگ‌ اجرا می‌شود می‌توان‌ یک‌ تراژدی‌ شکست‌ دانست‌ در این‌ رقص‌ قدمها لنگان‌ لنگان‌ برداشته‌ می‌شوند تا شکست‌ در برابر چشمان‌ حضار ترسیم‌ گردد و در ترسیم‌ این‌ مصیبت‌ کسی‌ زبان‌ به‌ سخن‌ نگشاید.  سه‌ جار این‌ نوع‌ رقص‌ با ریتم‌ آرام‌ و گاهاً تند است‌ که‌ همان‌ طور که‌ از اسمش‌ بر می‌آید به‌ معنی‌ سه‌ بار (سێ‌ در رسم‌ الخط‌ کردی‌) است‌ که‌ در آن‌ سه‌ حرکت‌ پا و سه‌ حرکت‌ به‌ جلو وجود دارد و به‌ گونه‌ای‌ یاد آور عدد مقدس‌ ۳ در فرهنگ‌ فلکلوریک‌ کردهاست‌.  خان‌ امیری‌ این‌ رقص‌ نیز با ریتمی‌ تند همراه‌ است‌ و در آن‌ دستی‌ از هم‌ باز و در بالا قرار می‌گیرد و حلقه‌ای‌ باز تر و فراختر می‌سازد و بیشتر تناسبی‌ است‌ بین‌ حرکت‌ دستها و پاها این‌ رقص‌ که‌ در آن‌ گونه‌ای‌ خود نمایی‌ و غرور خانی‌ نیز دیده‌ می‌شود تداعی‌ کننده‌ پیروزی‌ و پرواز پرندگان‌ را در خاطر می‌آورد.  فهرست‌ منابع‌ و ماخذ : ۱- الیاده‌- میرچا: 1372رساله‌ در تاریخ‌ ادیان‌. ترجمة‌ جلال‌ ستاری‌. انتشارت‌ سروش‌، تهران‌ ۲- استاد جنیدی‌، فریدون‌: 1358 نامه‌ فرهنگ‌ ایران‌. دفتر دوم‌، بنیاد نیشابور، تهران‌ ۳- یونسکو: 1374تاریخ‌ تمدنهای‌ آسیای‌ مرکزی‌. ترجمة‌ صادق ملک‌ شهمیرزادی‌. دفتر مطالعات‌ بین‌ الملل‌، ۴- ذکاء یحیی‌- 2537 تاریخ‌ رقص‌ در ایران‌، هنر و مردم‌ شماره‌های‌ ۱۸۹-۱۸۸ خرداد




نوع مطلب :
برچسب ها : رقص کردی،
لینک های مرتبط :


جمعه 6 شهریور 1394 :: نویسنده : مهندس نوری
نظرات ()

بازگردانی گوشی به حالت کارخانه و یا همون Reset Factory یعنی حذف تمامی اطلاعات گوشی و برگشت به حالت فابریک گوشی و تنظیمات کارخانه.

خب حالا اصلا این کار به چه دردی می خوره!؟
برای وقتی که شما بخواید گوشیتون رو بفروشید و یا مشکلی برای گوشیتون پیش اومده که مجبور به ریست اون هستید از این روش استفاده می کنید.

خب اول از همه بگم که اگر به اطلاعاتی از گوشیتون نیاز دارید و نمی خواید حذف بشن، حتما از اطلاعات گوشی بک آپ بگیرید چون در این روش همه ی اطلاعات گوشیتون پاک میشه به جز Sd گوشیتون که البته در صورت تمایل شما اون هم قابل فرمت شدن هست.

حالا به تنظیمات گوشی، یا همون Settings برید و وارد بخش Privacy و بعد وارد Backup & Reset بشید.

چگونگی بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه (Reset Factory)

حالا گزینه Factory data reset رو می بینید، روی اون کلیک کنید.

چگونگی بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه (Reset Factory)بعد گزینه Reset Phone رو می بینید، در صورتی که نمی خواید اطلاعات درون Sd پاک بشه فقط روی همین Reset Phone کلیک کنید ولی اگر می خواهید اطلاعات Sd رو هم پاک کنید، گزینه ی Sd رو هم بزنید و بعد روی Reset Phone کلیک کنید.

چگونگی بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه (Reset Factory)

حالا فقط برای اولین بار گوشی دیر بالا میاد، لطفا صبر کنید تا گوشی کاملاً روشن بشه.

حالا گوشی شما به تنظیمات کارخانه برگشته.





نوع مطلب :
برچسب ها : Reset Factory، گوشی موبایلReset Factory،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 4 شهریور 1394 :: نویسنده : مهندس نوری
نظرات ()

راهنمای حل مشکل هنگ کردن و کاهش سرعت گوشی های اندرویدی



هنگ کردن و کاهش سرعت گوشی های اندرویدی Reviewed by tinar on Jul 16Rating: 5.0راهنمای حل مشکل هنگ کردن گوشی های اندرویدی برطرف کردن هنگ کردن و کاهش سرعت گوشی های اندرویدی

در ابتدا باید بدانید که طبق آخرین آمار ها فقط ۲۰ درصد مشکلات گوشی هایی که به تعمیرگاه یا مراکز خدمات پس از فروش برده می شوند مشکل سخت افزاری دارند و بالای ۷۰ درصد این موارد مشکل نرم افزار است . که می توان این مشکلات را با ریست و بازیابی به تنظیمات کارخانه یا فلش کردن گوشی حل کرد . اما این مشکلات نرم افزاری از کجا ناشی می شود . اولین و شاید مهم ترین دلیل علاقه زیاد کاربران اندرویدی به نصب همه نرم افزار های موجود می باشد . یعنی چون گوشی دوست شما همه نرم افزار های شبکه اجتماعی مانند لاین ، تانگو ، بی تالک و … را دارد پس شما هم باید داشته باشید . این وسط باید توجه داشت که شا باید بسته به توانایی گوشی و میزان رام گوشی خود بازی و برنامه ها را نصب کنید . به طور پیش فرض معمولا بالای ۲۰۰ مگابایت از رام گوشی همواره در حال استفاده توسط سیستم عامل گوشی است . پس اگر گوشی شما رام ۵۱۲ داشته باشد شما نمی توانید تعداد زیادی برنامه داشته باشید . اگر هم نصب انجام شود گوشی بسیار کد می شود و دیگر آن صلابت و راحتی قبلی را ندارد و شما را اذیت می کند . برای جلوگیری از این اتفاق می توان از نرم افزار هایی مثل clean master یا ccleaner و ۱tap cleaner استفاده کرد . اما بعضی اوقات میزان نرم افزار های نصب شده به حدی است که با این نرم افزار ها هم نمی توان کاری کرد . اما در حالت عادی بهترین روش برای افزایش سرعت گوشی بستن نرم افزار های غیر ضروری و یا حتی حذف آن ها است . برای این کار چند نرم افزار پرکاربرد و قدرتمند را در زیر برای شما معرفی می کنیم .

دانلود جدیدترین نسخه نرم افزار ۱tap claener برای اندروید

دانلود جدیدتین نسخه نرم افزار clean master  و  ccleaner برای اندروید

 

این نرم افزار به صورت خودکار می توانند تمام نرم افزار ها و فایل های غیرضروری گوشی شما را پاک کرده یا خارج کنند . با کمک این نرم افزار ها می توانید میزان فضای مورد استفاده گوشی خود را کاهش دهید و گوشی خود را روان تر و سبک تر کنید .

در حالت بعدی ممکن است گوشی شما اندروید ۲٫ یا ۲٫۴ بوده باشد و شما به اصرار دوستان یا اینکه به علایق شخصی به اندروید ۴ مهاجرت کرده باشید . نکته ای که باید توجه کنید این است که که اگر رام شما ۵۱۲ مگابایت می باشد اگر به اندروید بالاتر نقل مکان کنید میزان فضای استفاده شده از رام شما بیشتر می شود هر چند اندروید در جدیدترین نسخه های خود سعی کرده با هر آپدیت میزان استفاده از این فضا را کاهش دهد اما شاید گوشی شما که نهایتا تا اندروید ۴ یا ۴٫۱ را دریافت می کند ، این موضع صدق نکند و شما با آپدیت به نسخه جدید فضای حداقل ۱۰۰ مگابایتی از رام را از دست دهید و نتوانید تعداد مناسبی نرم افزار نصب کنید .برای این حالت بهترین راه حل برگشت بهمان نسخه قبلی است . شما می توانید با کمک نرم افزار فلش تولز رام رسمی قبلی گوشی خود را دانلود کنید و کمک این نرم افزار به رام دانلود شده را نصب کنید .

نرم افزار هایی که این روزها اکثر کابران گوشی های اندرویدی در گوشی های خود نصب شده دارند میشه گفت این ها هستند ؛ وایبر ، تانگو ، لاین ، بی تالک ، واتس آپ ، بازار ، mx paleyr ، یک فایل منجر ، یک برنامه ثبت کار ها و یادداشت های روزانه بهمراه سایر نرم افزار ها و بازی ها .

نکته اینجاست که شما با ببینید آیا گوشی شما می تواند همه این نرم افزار ها را یکجا نصب شده تحمل کند یا خیر . این تنها عامل نیست شما بعد از نصب این چند نرم افزار معروف بازی هایی هم حتما نصب می کنید . ورگه با نصب این چند برنامه مطمئن باشید گوشی شما هنگ نمی کند هر چند اندروید خود بعضی اوقات دچار مشکل می شود . بازی هایی که گاهی به خاطر برنامه نویسی بدشان به گوشی آسیب می رسانند . سعی کنید از نرم افزار ها و بازی هایی استفاده کنید که همواره آپدیت می شوند و باگ های آن ها برطرف می شود چرا که بغضی اوقات شما از یک بازی خوشتان می اید ولی بعلت سطح پایین برنامه نویسی ان ممکن است حین بازی احساس کنید گوشی تان داغ می کند یا شارژ باتری زیادی مصرف می کند . پس بهترین راه این است که همواره نرم افزار ها و بازی ها را به روز کنید .

تا جایی که می توانید سعی کنید نرم افزار های فیلتر شکن رایگان نصب نکنید . نرم افزار هایی مانند سایفون و هات اسپات و … طبق شنیده ها علاوه بر مشکلات امنیتی ، مشکلات نرم افزاری نیز برای گوشی ایجاد می کنند . راحت ترین راه خرید اشتراک های ماهیانه وی پی ان هست که شما را از شر این بد افزار ها راحت می کند .

اگر می خواید برای گوشی مموری انتخاب کنید اشتباه نکنید وبه خاطر کمی گران تر بودن سراغ مموری ها کلاس ۶ یا ۴ نروید و حتما مموری های کلاس ۱۰ را خریداری کنید تا گوشی شما مشکلی پیدا نکند . چرا که در بعضی مواقع اگر مموری گوشی کلاس پایین باشد موقع اجرای بازی یا حتی فیلم برداری و ذخیره روی مموری شاهد لگ ها یا کرش هایی خواهید بود .

سعی کنید هر چند وقت مموری یا گوشی خود را با نرم افزار های ویروس یابی ، ویروس کشی کنید . برای این کار نیاز به هزینه ندارید و لازم نیست حتما دیگران انجام دهند . کافی است یکی از آنتی ویروس های خوب حال حاضر مانند آویرا یا نود۳۲ را دانلود و نصب کنید . بعد گوشی را به سیستم متصل کرده و ویروس یابی را انجام دهید .

امیدوارم مفید واقع شده باشد متشکر مهندس c4iمحمد نوری





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 4 شهریور 1394 :: نویسنده : مهندس نوری
نظرات ()